xr:d:DAF2V4dx2_U:303,j:1469723730808927205,t:24040918

Lattenklieverstocht zondag 07 april 2024

Afbeelding met buitenshuis, hemel, wolk, boom

Beste Wandelvrienden,

Paul stippelde een zeer geslaagde “Rondom Oostveld” wandeling uit die, ondanks het kwakkelweer, 741 deelnemers aan de inschrijvingstafel zag passeren.
Opvallend was de zeer hoge opkomst van eigen leden. Liefst 149 leden schreven zich in.
Een cijfer dat ons zeer gelukkig stemt. Dat betekent dat onze eigen leden trouw op post zijn en dus veel vertrouwen hebben in onze club. Bedankt daarvoor.
Nu kijken we dus alweer uit naar de vierde organisatie van 2024.

Traditiegetrouw vertrekken we voor de Lattenklieverstocht in Sint-Joris, dit op zondag 7 April, vanuit zaal Sinjo, Lattenklieversstraat 28 en dit voor 6 mogelijke afstanden.

De 4 km. = 4,4 km. is toegankelijk voor rolwagens en buggy’s.
We trekken langs zeer verkeersarme straatjes en een mooi pad langs de spoorweg waarna ons kortste tochtje, wat verder, terug richting startplaats gaat.

De 6 km. = 6,5 km. en gaat via de Maria-Aaltersteenweg naar de Vaanders. Dit unieke stukje natuur wordt haast nooit bewandeld en is nochtans de moeite waard.
Mits een beetje geluk kan je er een reetje of andere uitzonderlijke beestjes spotten.
De flora en fauna zijn er in april op hun mooist. Via een mooie dreef en het Galgeveld gaat het opnieuw naar de startzaal.

Afbeelding met buitenshuis, plant, gras, landschap

Automatisch gegenereerde beschrijving

De 11 km. =10,6 km. en gaat een heel andere kant uit. We zitten vlak aan het kanaal en we gaan dat voor de langere afstanden maximaal benutten. Tot aan de ruime rustpost in zaal De Barge aan het Bargepark in Beernem zijn er twee mogelijkheden.

Ofwel bewandel je een zeer avontuurlijk pad langs Miserie dat magnifiek is maar op sommige plaatsen erg steil en mogelijk glibberig, ofwel ga je langs het verharde pad dat ook erg mooi is maar veel toegankelijker. Via de jachthaven en het Capibarapad steek je de fietsersbrug over en ben je even later op de rustpost na 4,6 km.

Afbeelding met buitenshuis, hemel, wolk, natuur

Automatisch gegenereerde beschrijving

Afbeelding met buitenshuis, gras, natuur, hemel

Automatisch gegenereerde beschrijving Afbeelding met buitenshuis, gras, boom, Natuurlandschap

Automatisch gegenereerde beschrijving

Het tweede stuk gaat via enkele rustige wegen met mooie vergezichten naar de Kijk Uit. Daar daal je af naar het water en bewandel je gedurende 3 kilometer de Kanaaloever op enkele meter van het water. Begin April zou de Gaspeldoorn met zijn weelderige gele bloemen in volle bloei moeten staan, een schitterend gezicht.

De 15 km. = 15,0 km. en is een combinatie van de 4 en de 11 km. Dus een rustpost in de startzaal na 4,4 km. en met de 10,6 km. erbij kom je dus aan 15,0 km.

Afbeelding met buitenshuis, persoon, boom, kleding

Automatisch gegenereerde beschrijving Afbeelding met buitenshuis, hemel, wolk, water

Automatisch gegenereerde beschrijving

De 18 km-stappers krijgen eerst de 6 km.-lus voor de voeten en mogen zich daarna ook aan de 10,6 wagen. Concreet betekent dat : tot Rustpost Sinjo 6,5 km + 4,6 km naar zaal Barge en dan nog eens 6,0 km. tot het einde. We klokken af op 17,1 km.

Tot slot hebben we nog de 21 km. Die is 20,7 km. Deze afstand doet exact hetzelfde parcours van de 18 km. maar gaat vanuit zaal De Barge nog een mooie lus maken door een stukje Beernem – centrum om via de Legeweg en het pad langs het kanaal voor de tweede keer naar de rustpost in De Barge te wandelen. Het traject ziet er dus als volgt uit. Start in zaal Sinjo, Eerste rustpost in de startzaal na 6,5 km. Tweede rustpost in de Barge na 11,1 km.
Derde rustpost opnieuw in de Barge na 14,7 km en dan nog de 6 km. tot de aankomst die we bereiken na 20,7 km.

Nu nog hopen op fantastisch weer, want de weergoden waren ons dit wandelseizoen nog niet echt gunstig gezind.

Wandelafstanden.

START