Fotoreportage Bulskampveldtocht 2022

Fotoreportage en verslag ons aangeboden door Frans D’Haeyere

2022-08-15 Bulskampveld Hertsberge

15 augustus staat bij veel wandelaars aangestipt, dan gaat het richting Hertsberge bij Wandelclub Beernem. Het zijn diegenen die houden van tochten door de bossen. Spijtig genoeg zat er wegens een lichamelijk probleempje, voor mij, niet meer in dan de 6 km. Wat beperkt voor een fotoreportage maar ik heb toch mijn best gedaan. Ik startte pas in de namiddag, ook niet ideaal om veel wandelaars tegen te komen, de meesten zijn dan al terug thuis.

Vanaf de start in heel korte tijd de bossen in, wat kan je meer wensen.  Via lijnrechte dreven langs imposante bomen en het wandelnetwerk Bulskampveld ging het door een mooi stukje natuur. Genieten van de zomerse bermbloemen waarop bijtjes op zoek gingen naar nectar. Weinig verkeer, de stilte, heerlijk wandelen was het. Ik vond het wel wat jammer dat ik na 3 km terug in de startzaal kwam voor de rustpauze. Dan maar meteen opnieuw de baan op voor de laatste 3 km. Nu ging het de andere kant op maar het bleef even leuk. Ik was blij eens wat wandelaars te kunnen fotograferen die ik in de verte waarnam omdat de parcours sporadisch elkaar kruisten. We waren terdege verwittigd om in deze hitte voorzichtig te zijn in de bossen maar eerlijk gezegd, op wandeltochten kom je zelden of nooit wandelaars tegen die een sigaret opsteken tijdens het wandelen.

Het ging rustig naar het einde toe. Bij het betreden van het Parochiaal Centrum zag ik dat 1153 wandelaars de inschrijvingstafel gepasseerd waren, niet slecht in het na-corona tijdperk. Iedereen was tevreden, zowel wandelaars als organisatoren, en dan blijft het leuk.

Verslag: Frans D’Haeyere

Fotoreportage van Frans D’Haeyere – 48 foto’s

Deze mooie foto’s werden ons ter beschikking gesteld door Frans D’Haeyere, waarvoor onze dank.

Gebruik van de fotoreportage:

Toon als fotolijst: Alle foto’s worden getoond.
Toon als diavoorstelling (zie onderaan): Toont alle foto’s na elkaar met korte tussenpauze.

Klik een foto in de fotolijst aan om deze te vergroten.
Veranderen van foto doe je met de pijltjes van je toetsenbord of de pijltjes links en rechts.
Het is ook mogelijk om door de foto’s te scrollen met het scrolwiel van de muis.

Om uit het programma te gaan of terug te keren gebruik de Esc toets.