Wandelingen 012-013-014

Verlenging tot zondag 07 februari.
Vanaf zaterdag 09 januari 2021 tot en met zondag 07 februari 2021 pijlen we opnieuw enkele wandeltochten uit.
*****

Drie nieuwe corona wandelingen worden door onze club van 09/01/21 tot en met 07/02/21 uitgepijld.
De afstand van deze wandelingen zijn 7,5km., 8,7km. en 14,5km.
Startplaats : Aan het Pelderijn, Kerkstraat 2, te St-Joris

Deze tochten lopen hoofdzakelijk langs het kanaal.
Parcoursbouwer Rein Ringoot

Er is voldoende parking in de omgeving van de startplaats.

Wandelkaartjes.
Wens je de kaartjes te bekijken of af te drukken klik dan op   “KAARTJES “
Hierdoor worden de kaartjes vergroot geladen. Ga dan op één van de kaartjes staan en druk de rechter muisknop in.
Selecteer in het weergegeven menu “Afdrukken” en kies in het afdrukmenu (links) welke kaart(jes) je wenst af te drukken.
************
Maak gebruik van onze wandelingen, geniet van de natuur en laat de wegen die wij bewandelen net achter.
Dit voor de wandelaars die na ons komen, maar zeker ook voor de mensen die daar wonen.

Beste Wandelvrienden,

Hierbij wensen we jullie in naam van heel ons bestuur een gelukkig Nieuwjaar.
De cliché’s die de afgelopen dagen de revue gepasseerd zijn kan ik enkel bevestigen.

We wensen jullie vooral een gezond 2021 toe. Hopelijk mogen we terug leuke tochten organiseren, jullie een lekkere verse kop koffie aanbieden, een frisse Omer uitgieten, een stukje taart afsnijden, jullie lidkaart inscannen of het wandelboekje afstempelen.

Onze parcoursbouwers, kijken er alvast naar uit om opnieuw de kaarten boven te halen en wegeltjes, bospaden en ander fraais op te zoeken en uit te tekenen. We waren in ons bestuur echt ongerust en zelfs een beetje bang voor de ledenvernieuwing. Na goed twee maanden vorig jaar was het afgelopen met georganiseerd wandelen, niet alleen bij ons maar over heel België. We dachten dat onze leden massaal zouden afhaken.

Maar nu, begin januari heeft bijna 70 % zijn lidmaatschap al hernieuwd. Zij die het nog niet gedaan hebben kunnen natuurlijk nog steeds contact opnemen met onze ledenverantwoordelijke Roger, die brengt de nodige administratie direct in orde. Vergeet niet dat je met jouw lidmaatschap ook verzekerd bent op alle wandelingen (en de weg er naar toe) die georganiseerd zijn door alle wandelclubs die aangesloten zijn bij Wandelsport Vlaanderen . Dank je wel voor het vertrouwen  in onze wandelclub.

We hebben de voorbije maanden dan ook erg ons best gedaan om onze leden alternatieven aan te bieden, dit met uitgewerkte wandelingen in ons vernieuwd ledenmagazine en de uitgepijlde coronawandelingen waar we er vandaag opnieuw 3 aan toevoegen.

Na onze coronaproof wandeling in Sint-Joris in oktober volgden er prachtige wandelingen door Oedelem in diezelfde maand, Johann was de parcoursbouwer. In november zorgde Paul voor drie zeer gesmaakte tochten door Beernem. In december was het dan de beurt aan Marc, die vooral de omgeving van de Moeder Godsparochie aandeed.

Hier ook weer duizenden wandelaars van over heel Vlaanderen die vaak zeer positieve mails en facebookberichten stuurden.

In januari is het nu de beurt aan Rein die 3 tochten in Sint-Joris uitgetekend heeft. Hij had de afstanden allemaal door het weinig gekende, prachtige gebied “De Vaanders” uitgewerkt maar… de brug over de spoorweg in Sint-Joris wordt vanaf 11 januari afgesloten voor alle verkeer. Ook voetgangers mogen er op verschillende tijdstippen niet over noch langs. De gemeente raadde ons sterk af de weg naast de spoorweg te gebruiken. Dus moest er in extremis naar een alternatief gezocht worden.

Onze eerste wandeling in 2021, de Bloemendaletocht gepland op 07 februari, vanuit OC. De Kleine Beer moesten we dus annuleren.

Als alternatief zal Marc opnieuw mooie parcoursen uittekenen, die dan uitgepijld worden vanaf zaterdag 13 februari tot en met zondag 14 maart.
Hopelijk zullen onze leden en vele andere wandelaars opnieuw de weg naar Sint-Joris en Beernem vinden en de tochten smaken.

Nog eens heel hartelijk bedankt voor het vertrouwen en hopelijk tot heel snel ergens onderweg.

Els Vyncke, voorzitter