juni 2024

Wandel- en Sneukeltocht 04 oktober 2023

TE GEK-WANDELING: OEDELEM, 4 oktober 2023

Sinds enkele jaren werken we met wandelclub Beernem, samen met de Beernemse zorginstellingen mee aan de 10-daagse van de Geestelijke gezondheidszorg. Studies wezen namelijk uit dat wandelen een opstap is naar meer psychisch welbevinden.

Wij verlenen dan ook graag onze medewerking aan dit project en zorgen voor 3 wandeltochten. De meewerkende voorzieningen bieden de wandelaars onderweg een hapje en een drankje aan.

Dit jaar vertrekken we aan het gloednieuwe dienstencentrum FLORA in het centrum van Oedelem. Johann Franco stippelde 2 parcoursen uit die voornamelijk het centrum van Oedelem doorkruisen. Aangezien de wandelingen ook moeten kunnen gebruikt worden door rolwagens zochten we enkel verharde wegen op.

De 4 kilometer blijft aan de zuidelijke kant van de Bruggestraat en passeert na een kleine 2 km. aan sporthal “Den Akker” waar een eerste sneukel bekomen wordt. Via de Vullaertstraat en de Beekstraat keren we terug naar het dienstencentrum. We klokken af na een kleine 4 km.

De 6 kilometer vertrekt naar de Markt en de Oude zakstraat naar Nieuwendorpe en verder naar de Danegemstraat waar ze na een goeie 3 Km. een eerste stop hebben in manege Danegem. Aangezien we beperkt zijn in het aantal kilometers en bovendien een verhard parcours moeten blijven aanbieden keren we langs dezelfde weg terug naar Oedelem-Centrum. tot aan de Parochieweg om daar de laatste 2 km. aan te vatten. Bij onze terugkeer in Flora hebben we een dikke 6 km. op de teller.

De 10 km. is een combinatie van de twee lussen van 4 en 6 km.

ENKELE BELANGRIJKE OPMERKINGEN !!!

-De starturen zijn helemaal anders dan op een gewone wandeling. Er kan gestart worden van 10 tot 15 uur.

-De kostprijs is 1,5 € voor leden van een erkende wandelclub en 3 € voor de niet-leden. Daarvoor krijg je niet alleen de uitgepijlde wandelparcourseo, maar ook minstens 3 sneukels aangeboden door de deelnemende zorginstellingen.

Wij hopen op een lekker herfstzonnetje en een pak eigen clubleden die onze zorginstellingen een hart onder de riem willen steken. Tot woensdag 4 oktober.

AFSTANDEN

WERKELIJKE